[English Below]
เมื่อวันอังคารที่ 25 พฤศจิกายน 2567 กลุ่มวิจัยภาษาไทย ภาษาศาสตร์ วรรณกรรม และการศึกษาด้านภาษาเพื่อความยั่งยืน (Linguistics, Literature and Language Education for Sustainability - LLLES) ภายใต้สำนักวิชาศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง ได้เข้าร่วมหารือกับโรงเรียนแม่สายประสิทธิ์ศาสตร์ ณ โรงเรียนแม่สายประสิทธิ์ศาสตร์ อำเภอแม่สาย จังหวัดเชียงราย
การหารือครั้งนี้มุ่งเน้นถึงความร่วมมือในการจัดทำโครงการวิจัยเพื่อพัฒนาการเรียนการสอนตามแนวทาง Communicative Language Teaching (CLT) ซึ่งเป็นแนวทางที่ส่งเสริมการพัฒนาทักษะการสื่อสารภาษาอังกฤษของนักเรียนอย่างมีประสิทธิภาพ
ในการประชุมดังกล่าว ได้รับเกียรติจาก นายเสกสรร ทุนอินทร์ ผู้อำนวยการโรงเรียนแม่สายประสิทธิ์ศาสตร์, นายวชิรวิชญ์ ประมาณ รองผู้อำนวยการโรงเรียนแม่สายประสิทธิ์ศาสตร์ และคณะครูผู้สอนวิชาภาษาอังกฤษระดับมัธยมศึกษาปีที่ 1 เข้าร่วมการพูดคุยและแลกเปลี่ยนความคิดเห็น
ความร่วมมือในครั้งนี้ถือเป็นก้าวสำคัญในการพัฒนาการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ เพื่อตอบสนองต่อเป้าหมายการพัฒนาทักษะการสื่อสารของนักเรียนและความยั่งยืนทางด้านการศึกษาในระยะยาว
LLLES Research Group Collaborates with Mae Sai Prasitsart School on a Research Project for CLT-based Teaching Development
On Tuesday, November 25, 2024, the Linguistics, Literature, and Language Education for Sustainability (LLLES) Research Group, under the School of Liberal Arts, Mae Fah Luang University, held a collaborative meeting with Mae Sai Prasitsart School at its premises in Mae Sai District, Chiang Rai Province.
The discussion focused on a joint research project aimed at enhancing English language teaching through the Communicative Language Teaching (CLT) approach. This methodology emphasizes improving students’ communication skills in English effectively and practically.
The meeting was honored by the presence of Mr. Seksan Thun-in, Director of Mae Sai Prasitsart School; Mr. Wachirawit Praman, Deputy Director of Mae Sai Prasitsart School; and English teachers responsible for Grade 7 (Mathayom 1). They participated in the discussions and shared valuable insights for the project.
This collaboration represents a significant step toward advancing English language education and achieving sustainable educational development in the long term.